Али, у здравље нашег сретно владајућег Господара Црне Горе и Брда, како се очински брине и стара за нас подижући школе и како се сваке године све више шири просвјета и знање, доћи ће сваки до разумијевања како је Србин и како треба да живи као Србин
Читам у потоњем броју ,,Гласа Црногорца“ како сте поправили дописника из Подгорице, да они тамо нијесу Турци, но Срби Мухамедове вјере. Ја вас увјеравам да ваш тамошњи дописник, као и сваки писмени наше вјере, зна лијепо да смо ми сви по народности Срби, но је стари обичај да нас зову ,,Турцима“, објаснио је барски хоџа Мурат Карађузовић 1890. године.
У допису из Бара, хоџа појашњава како је на питање о вјери устаљено дати одговор: ,,Турчин“, међутим – он наглашава како Срби муслиманске вјере кад дају такав одговор не мисле да нису Срби. Они и даље, тврдио је Мурат Карађузовић 1890. године, знају да су по крви Срби и да међу српском браћом нема разлике.
– А питање које вјере одговара се обично: Турчин – Елхамдулил-ла. Јер мало се чује ријеч ,,Мухамедовац“ или ,,правовјерни муслиман“. Но кад рече да је Турчин тим не мисли да је Азијат, ни да живе под турско царство, а најмање да није Србин. Он вели да је по крви Србин, а по вјери Турчин.
– Али, у здравље нашег сретно владајућег Господара Црне Горе и Брда, како се очински брине и стара за нас подижући школе и како се сваке године све више шири просвјета и знање, доћи ће сваки до разумијевања како је Србин и како треба да живи као Србин и ако је Мухамеданац и како треба да вјерује једнога Бога и пророка Мухамеда, па онда да је правовјеран, закључује се у тексту објављеном у цетињском листу ,,Глас Црногорца“ 1890. године.